c/o Richemont Centre of Excellence
Seeburgstrasse 51
CH-6006 Lucerne
Charles Darwin rekao je: "Najjača vrsta nije ona koja preživljava kao ni ona najinteligentnija, već ona koja najbolje reagira na promjene."
Trenutna situacija donijela je složen scenarij, posebice samozaposlenima i malim tvrtkama. Mnogi su novonastalu situaciju prepoznali kao priliku za preusmjeravanje poslovanja, prilagođavajući se vremenu u kojem trenutno živimo.
U devedesetima, neke su tvrtke preusmjerile poslovanje unutar svojih djelatnosti; jedne iz nužde, a druge prepoznavši priliku za širenjem. Sve su doživjele značajan rast: ZARA u svijetu mode, NH u hotelijerstvu, IKEA u uređenju domova i ING u bankarstvu. Navedene tvrtke samo su neki od primjera. Dvadeset godina kasnije, za vrijeme krize 2008., Nintendo je izumio konzolu za video igre izbacivši na tržište "Wii", a Apple je izumio mobilni telefon"iPhone".
Uzevši u obzir da se proteklih godina prodaja kruha znatno smanjila, svjesni smo kako zdravstvena kriza može još negativnije utjecati na našu djelatnost. Svijet pekarstva svjedočio je zatvaranju brojnih pekarskih poduzeća u svega nekoliko tjedana za vrijeme karantene, ponajviše zbog prekida rada velikih subjekata u svijetu ugostiteljstva i restorana. Oni u manjini uspjeli su nastaviti poslovanje prilagodivši se kupcima.
Pekarstvo je dio primarnog sektora koji osigurava opskrbu stanovništva hranom.
Ne bi li pekarskoj djelatnosti trebalo osigurati garanciju protiv zatvaranja ili pada prodaje? Pitamo se postoji li alternativa koja bi spriječila negativan utjecaj zdravstvene krize, kako danas tako i u budućnosti. Možemo li se ugledati na druge tvrtkei djelatnosti koje su uspješno preusmjerile svoje poslovanje u prošlosti?Je li prodaja kruha izvediva putem Interneta?
Upoznati smo s prednostima Internetske mreže i promjenama distribucijskog sustava, budući da većina nas kupuje putem Interneta. Tko još nije rezervirao hotelsku sobu preko Interneta ili kupio proizvod na Amazonu? Tko nikada nije koristio APP za provjeru vremena ili Google adrese? U osnovi, alati su već dostupni, samo ih je potrebno prilagoditi našoj djelatnosti.
E-trgovina ili prodaja robe putem Interneta smanjuje troškove, povećava lojalnost i doseg kupaca, pruža sigurnost prodavatelju i kupcu, olakšava isporuku proizvoda te povećava prosječnu potrošnju kupaca.
Osim toga, internetske trgovine otvorene su za javnost 24 sata dnevno, nemaju geografska ograničenja, povećavaju broj kupaca, omogućavaju istraživanje kupaca i njihovog ukusa, povećavaju vidljivost poslovanja te stvaraju zajednice.
Svaka tvrtka ima mogućnost kreiranja vlastite web stranice s internetskom trgovinom ili pridruživanja zajedničkoj platformi koja nije ništa drugo negoli web stranica koja centralizira sve funkcionalnosti povezane s internetskom prodajom, čineći sve svoje značajke dostupne različitim korisnicima.
Konkretno, govorimo o stvaranju mrežnog tržišta.
Marketplace je engleski pojam koji se odnosi na tržište na kojemu korisnici pružaju informacije o proizvodima i zalihama, a transakcije provodi vlasnik sustava. Najpoznatija korištena internetska tržišta širom svijeta su Airbnb, Alibaba i Amazon.
Prodavač povećava svoju internetsku prisutnost i vidljivost uvrštavanjem u mrežno tržište, čime štedi na resursima potrebnima za stvaranje i održavanje vlastite web stranice s online prodajom. Pored toga, poboljšava pozicioniranje u tražilicama jer mrežno tržište ima više "klikova" od pojedinačne web lokacije. To bi bio dodatni prodajni kanal, koji bi također dao veću vjerodostojnost uvrštavanjem na popis nacionalnih pekara.
Da biste započeli posao na mrežnom tržištu, nužno je definirati poslovni plan koji će odrediti proizvode za prodaju, strategiju distribucije proizvoda te kupce i prodavače (B2B - Business-to-business, B2C – Business-to-consumer). Ako se odlučite za direktnu distribuciju svojih proizvoda, znači da ćete biti zaduženi za neposrednu prodaju potrošaču, što možete učiniti putem internetske trgovine ili mrežnog tržišta.
Dvije najčešće opcije distribucijskog kanala za pekarstvo:
1. Tvrtka upravlja prijevozom proizvoda s vlastitim zaposlenicima i logistikom. Roba se obično nalazi u središnjem skladištu i drugim lokalnim sekundarnim skladištima.
2. Ugovorena je vanjska usluga dostave, poput DHL-a ili UPS-a koja je odgovorna za prijevoz robe. Ovdje su također potrebna središnja ili lokalna skladišta. U ovom slučaju štedi se na osoblju i prijevozu, iako je potrebno odricanje od kontrole nad aspektima koji osiguravaju pravovremenu i pouzdanu isporuku.
U oba slučaja, troškove distribucije, koji se dodaju na prodajnu cijenu, snosili bi potrošači. Kako bi troškovi distribucije potrošačima bili pristupačniji i zanimljiviji, preporučuje se da budu dodani na količinu kupnje. To znači sljedeće: što su veće količine i troškovi kupnje, niži su troškovi distribucije. Nije isto naplaćivati 1,5 Eura troškova distribucije na jedan komad ili na šest komada kruha. Ako, međutim, uz šest komada kruha kupac kupi i 12 peciva te 6 kroasana, postoji mogućnostodricanja od troškova distribucije zahvaljujući velikoj količini prodaje.
Jesmo li vas potaknuli na pridruživanje mrežnom tržištu pekara vaše zemlje? Želite li da Richemont klub u vašoj zemlji vodi ovaj projekt za svoje članove? Mislite li da bi prodaja zdravog kruha putem Interneta mogla pozitivno utjecati na vaše poslovanje?
Rasprava je otvorena i voljeli bismo čuti vaše mišljenje.
Comments